Ceyda Aksel'in blog, sağlık ve güncel teknoloji haberleri hakkındaki kişisel paylaşım platformu.

2016/06/06

Ambalajın Önemi Ve Tasarımı

Görüntüleme ..counter ..📂


Ürünü dış etkenlerden korumak ve taşınabilir yapmak ambalaj tasarımın temelindeki iki ana hedeftir. Ambalaj markanın mesajını en kısa yoldan tüketiciye iletir. Ambalaj öncelikle dış etkenlerden ve hava insan temasından ürünü korur. Gıdalarda bu konunun üzerinde daha fazla durulması gerekmektedir.
Farklı ambalaj stilleri ürününüzü çok farklı bir boyuta taşıyabilir. Örneğin çikolata gibi ürünler basit paketlerde servis edildiğinde pek alb
siradisi_ambalaj_paket_ornekleri
Ambalajın tüketicinin dikkatini çekme ve ilgi uyandırma konusunda etkisi büyüktür. Müşteriler ambalaj üzerindeki bilgiler sayesinde de bir değerlendirme yapabilirler. Bu durum satın alma davranışının ilk üç aşamasını oluşturmaktadır. Dolayısıyla tüketicinin deneme aşamasına gelişinde, ambalajın etkisinin çok büyük olduğu söylenebilir.
Ayrıca iyi tasarlanmış bir ambalaj, satışı artırıcı etki de yaratır. Her yönüyle iyi tasarlanmış bir ambalaj, tüketicinin mamulü özellikle bir rekabet ortamında diğerlerinden ayrıt edebilmesi, tüketiciye “ parasının karşılığını aldığı” nı göstermesi, tüketicide tekrar satın alma isteği uyandırması bakımlarından medya reklâmcılığına oranla daha fazla satış arttırıcı etki yaratır ve uzun vadeli satış stratejilerine daha fazla katkı sağlar.
enisi olmamasına rağmen bir kutu içerisinde geldiğinde değişik anlamlar taşıyabilir.
Gereksiz maliyet ve stok yükü yaratmadan, ürünü hedef kitlesinden ve ekonomik sınıfından saptırmadan (olduğundan pahalı ya da ucuz), gereksiz atık oluşturmadan, ürün gramajından çalmadan tasarlanan ambalaj doğru ambalajdır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder