Ceyda Aksel'in blog, sağlık ve güncel teknoloji haberleri hakkındaki kişisel paylaşım platformu.

2016/07/25

Süpermarket Hileleri

Görüntüleme ..counter ..📂


İnsanlar uzun çalışma saatlerinin sonunda alışveriş için her şeyi bir arada bulabileceği yerleri yani süpermarketleri tercih ediyor. Ancak hemen hemen her insanın karşılaştığı bir olay süregeliyor; bir ürün almak için girdiğimiz marketten bir iki poşetle çıkıyoruz. Peki bunu her seferinde nasıl başarıyoruz? Bu bir alışveriş çılgınlığı mı, yoksa süpermarketlerin bir oyunu mu?
Süpermarketlerin giriş noktasını bulduk diyelim ama içeriye girdiğiniz an çıkış noktasını bulmak biraz zaman alıyor, çünkü bütün rafların arasından (bir labirent gibi) geçip öyle ulaşabiliyorsunuz. Yapılan araştırmalar insanların önce ürünleri gezmeye sağdan başladığını ortaya koymuştur. Girişte taze ürünlerin olması diğer ürünlerinde taze olduğu algısını ortaya koymaktadır. 
Alışveriş arabalarının büyük olması da bilinç altımıza biraz daha alışveriş yapabileceğimizin sinyalini verir. Marketlerde çalan müziklere dikkat ettiniz mi? Onlar da sizin daha çok alışveriş yapmanız için özel olarak seçilmiştir. Ayrıca marketlerde pencere yoktur. Dış dünya ile bağlantınız kesilir ve kendinizi tamamen alışverişe odaklarsınız. Günlük ihtiyaçların çoğu marketin arka taraflarına yerleştirilmiş ki onlara ulaşana kadar çoğu ürünle göz teması kurmak zorunda kalırsınız. --,99 'lu etiketlerden bahsetmiyorum bile. 
Hiçbir reyonun sonunda boşluk yoktur. Her yol farklı bir reyona açılır ve her ürünün yanında onu hatırlatan başka bir ürünün sergilenmesine dikkat edilir. Örneğin kolanın yanında cipsleri görebilirsiniz. Ayrıca bayan, erkek ve çocuklar için uygun boy aralığı belirlemişler ki bu da o boy aralığında olan raflardaki ürünlere o kişilerin ilgi duyacağı ürünler yerleştirilmiştir. Örneğin çocukların satın almaktan en çok hoşlandığı ürünler hep onların ulaşabileceği yerdedir.
Ve son olarak kasaya ulaştığınızı sandığınız son noktada fiyatı düşen atıştırmalıklar vardır. İşte son vurgun. 
İYİ ALIŞVERİŞLER :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder